پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2626
-
الف
+

اجرای نمايش برگزيده جشنواره های معتبر دنيا در ايران

نمایش «حلاج گفت: امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا» بعد از اجرا در جشنواره های جهانی در ایران اجرا می شود.

نمايش «حلاج گفت: امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا» نوشته نيما دهقانی و به كارگردانی زهره بهروزی نيا كه در جشنواره های بين المللی معتبر دنيا تحسين شده و موفق به دريافت جوايز بسیاری شده بود از 16 آبان ماه در تماشاخانه سه نقطه اجرا می شود.

به گزارش آی فیلم، این نمایش در جشنواره های بين المللی در نقاط مختلف جهان به روی صحنه رفته و مورد تحسين قرار گرفته و جوايزی را نيز كسب كرده است. دريافت جايزه نمایشنامه منتخب از جشنواره عروسکی بین المللی مبارک یونیما تهران 1389، جايزه بهترین بازیگری زن از جشنواره بین المللی آلماتی قزاقستان 2011، جايزه بهترین بازیگری و بهترین نمایش خلاق از جشنواره بین المللی پراگ 2011، جایزه بزرگ جشنواره لومژای لهستان 2012، جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره animart لهستان 2016  بخشی از عناوين و افتخارات كسب شده توسط اين نمايش هستند.

داستان این نمايش درباره زنی است که بر دار شدن حسین منصور حلاج، از معروف‌ترین عرفا و شاعران سده سوم هـ.ق، را روایت می کند. او در خیال خود تمامی یاران و دشمنان حلاج را می بیند و برای تماشاگر آنچه بر حلاج رفته است را نقل می کند. در میان این شخصیت های ترسیم شده شخصیتی به نام تاریخ وجود دارد که تکرار خود را تثبیت می کند و حلاج برای اعتقادتش به دار آویخته می شود.

غ.ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر